Friday, January 1, 2010

selamat menyambut tahun baru!

mlm td ramai yg wish 'hepi new year'. aku pun tak terlepas utk sama2 ucapkan slmt thn baru pada kwn2...insan2 tersayang..ehe

tahun baru! tahun baru Islam pun dh masuk tahun ke 1431H... masihi pun dh 2010...masa berlalu pantas sekali!

aku masih ingat gelaran cekja2010...aku pun tak tau cmne ek...nama 'cekja' ni inspirasi daripada nama akak aku masa blaja kt upsi. aku....biasala...itot aje! keh3...tp aku suka, selesa dgn nama tu. lgpun dlm kos aku ada 2 org siti hajar. so ape salahnya aku 'berundur' dgn nama lain..hehe...eceh!

cekja2010....dh masuk 2010 ni...my 1st day today!

ape pun yg berlaku...ape pun yg dtg...i have to face it nicely!

biarla tercalar...biarla terluka...biarla pedih...jgn give up ye ja!!!!

aku takdala berazam sgt...aku cuma ada plan...dan setiap plan aku tu mestila bersebab. sebab2 tu sama ada aku bgtau pd insan2 di sekeliling aku atau tidak...tak kirala yg penting aku ada sebab sendiri! biarla org tak faham...biarla org halang...tp walau mcm mana sekalipun aku tetap ambil peduli dgn pandangan org!

mudah2an tahun ni semuanya berjalan lancar....bermula bulan 1 ni...sama ada tentang diri aku atau insan2 terdekat dgn aku...

aku mcm org lain jgk..cuma mampu merancang.InsyaALLAH kita sama2 mohon pada-Nya!

apa yg penting...."sabarla hati"!

apa yg penting..."kerjasama"! :)

apa yg penting..."kasih sayang"!

apa yg penting..."mahabbah warahmah"!

bila aku kata, aku rindu....maknanya aku mmg rindu!

sirna mataku kini kian aneh...

aku ingin jadi seorang pemaaf tegar! aku juga ingin sgt diri aku dimaafi! sbb aku tau yg aku ada kalanya tak mampu jd diri aku sendiri...

teman sejatiku...(kamu tahu siapa dia)
aku cuma mahu kamu bahagia....tp aku mohon kemaafan krn aku tak bisa 'bebaskan' kamu seperti yang seharusnya! aku tau hari ni aku tewas lg...pd hari pertama thn ini.
kamu juga sudah ku nyatakan sblm ini yg kamu jgn khuatir bahawa walau bg mana sekali pun caranya aku jatuh...aku tetap akan bangkit! jika aku lupa pd kata2ku ini...tlg la ingati aku.

LIFE MUST GO ON! well n nicely....

salam kemaafan!

No comments:

Post a Comment