Friday, January 29, 2010

300110_13:02_PSB

hari ni ....sudah seminggu kejadian itu

rawannya!

bukan setakat kejadian itu semata-mata

apa yg menjalar kini ialah rentetan daripada kejadian itu

bukan persoalan kewangan...bukan persoalan kesihatan fizikal

................

aku rindu, sayang kamu!

Thursday, January 21, 2010

hari ini dalam sejarah!

"hari" 17jan10









video

220110





"hari ini......."....tuesday....

rindu persona....lalalala

Sunday, January 17, 2010

180110

separa hati meredhai dan melepaskan

Friday, January 15, 2010

160110_12:34_PSB

salam.

kodok vs mondok!



ada macam2 rasa ...........

blurp3.....! ehehe

hari ini sebelum esok

detik ini sebelum kemudian

rasa ini sebelum rasa yg lain

Thursday, January 14, 2010

150110_11:36_kafe MKEnt

sayang sayang sayang kau sudah berpunya.....lalalala (lagu yg berkumandang skrg)

enam bulan lagi....24 years old!
skrg tak nak ngaku lg...hihi

ada yg merisaukan ni....
"where...why..."

ada yg lapang aje...."cukup kamu bahagia!"

TAUBAT SEORANG HAMBA_Hafiz Hamidon

Hati hitam mengenangkan dosa2 yg ku lakukan
Oh Tuhan Maha Kuasa
Terima taubat hamba berdosa
Ku akui kelemahan diri
Ku insafi kekurangan ini
Ku kesali kejahilan ini
Terimalah terimalah terimalah taubatku ini
Telah aku merasakan derita jiwa dan perasaan
Kerna hilang
Menuju redha-Mu Ya Tuhan
Hamparan ini ku meminta
Moga taubatku diterima
Ku akui kelemahan diri
Ku insafi kekurangan ini
Ku kesali kejahilan ini
Terimalah terimalah terimalah taubatku ini

Wednesday, January 13, 2010

140110

120110 140/92
130110 138/77
140110 138/79

~high blood pressure~

kadang-kadang

kadang-kadang kita mau bergerak..lalu, kita mula bergerak.

tapi..tiba-tiba kita terhenti.

jadi..berapa lama kita akan berhenti.

kenapa kita terhenti tadi.

kita kita perlu bergerak semula.

ini kadang-kadang yang berlaku.

Monday, January 11, 2010

oh emak

120110_11:01_PSB

salam.

jam 06:58 mak col...terkejut!
"ko cmne kt sane? mak tak sedap hati...."
statement emak buat aku gusar.
emak!
naluri seorang ibu kan..
mak mahu aku tabah hadapi perjuangan di sini.
mak mahu aku tenang hadapi apa jua ujian.
tak kira apa jua bentuknya!

mak....anak mak akan dgr kata..ikut nasihat. insyaALLAH.
mak....mmg ada shj ujian dlm hidup ni..
mak....usah khuatir!
anak mak akan kuat...mak doakan ye...
doakan anak mak sihat jasmani rohaninya.
amin.

mak......tenang2 ye...

Sunday, January 10, 2010

110110

salam.

dh masuk minggu ke-3 semester ni

minggu ke-2 tahun 2010

lapanglah semuanya....

kekalkan 'bonus'

chayok!!!!

Saturday, January 9, 2010

persona SE



terubat jgk hati tgk persona ni...heeee

ku abadikan di sini.....

kita melihat..pejam..

kita mendengar..sunyi..

kita bercakap..senyap..

kita ingat..lupa...

kita berfikir..keliru...

tak senang dan tak mudah rupanya......

menuju ke arah tanpa haluan

sungguh2 diuji kali ni

hati mulai berdetik

untuk 'pergi' sahaja...

bagai ketandusan kekuatan

pasrah

apakah erti redha?

benarkah rasa sang hati

ujian perlu dilalui

bukan untuk dilangkaui

hanya detik hati

akal masih menunjangi rasa

ada perkara2 perlu berlangsung dgn pemikiran

gerak hati itu tidak salah

cuma harus wajar

hidup ini memang telah diaturkan

tapi bukan bermakna harus berserah semata

permata di genggaman memang boleh terlepas

tapi bukan bermakna tidak berusaha memeliharanya

hidup ini bukan suatu yang aneh

tapi sebuah anugerah

untuk dirasai segala yang terbentang

apabila hati terluka dengan kehidupan ini

maka....'hiduplah' kembali!

atau setidak-tidaknya balutlah lukanya

.....................


(100110_11:25_LSB)

tarikh yg cantik 100110...adakah secantik hatiku kini

Masih Cinta - Kotak
Tik tik tik
Waktu berdetik
Tak mungkin bisa ku hentikan
Mahumu jadi mahuku
Pahit pun itu ku tersenyum
Kamu tak tahu rasanya hatiku
Saat berhadapan kamu
Tik tik tik
Air mataku
Biar terjatuh dalam hati
Mahuku tak penting lagi
Biarku buat bahagiamu
Kamu tak tahu rasanya hatiku
Saat berhadapan kamu
Kamu tak bisa
Bayangkan rasanya jadi diriku
Yang masih cinta
Kamu tak tahu
Hancurnya hatiku
Saat berhadapan kamu
Kamu tak bisa
Bayangkan rasanya jadi diriku
Yang masih cinta

100110



entah kenapa aku suka gambar ni.....kenangan dgn akak aku kt masjid abu bakar jb.

Friday, January 8, 2010

hari ke-9

(selang 1 hari)

salam.

dugaan jenis apakah yg sedang melanda ni?
YA ALLAH...berilah pd hamba-MU yg hina ini ketenangan yg hakiki

ermmm dh tak larat nk berkias
tak mampu nk puitis2 dah
dugaan datang terus datang
semakin dipinta semakin ujian hebat
kenapa?
aku dh jd sgt redha ni
apa nk jadi....jadila
aku sedar apa yg sedang berlaku
hati aku bukan beku
hati aku takkan mati
hati aku masih berfungsi
sewajarnya
aku dah tak da alasan lain
aku dh tak da jwpn lain
aku cuma mau
insan yg dekat dgn aku....bahagia
aku....akula
aku akan uruskan aku
aku rasa dh jd satu kesalahan
bila aku menyebabkan org rasa serba tak kena
aku dh tak boleh lari
hidup mesti diteruskan
aku akan jalankan tanggungjwab aku
untuk org...
tolongla faham aku
tolongla teruskan semua ni dgn baik
kita boleh andai kita mau
aku mau
jd aku mau kamu juga mau!

maafkan aku.

Wednesday, January 6, 2010

hari ke seminggu...ehe

salam.

pagi yg indah

syukur alhamdulillah

pagi yg lapang

"sukanya bila dia ceria"

selamat meneruskan kehidupan yg lurus

Tuesday, January 5, 2010

hari ke-6


salam.

hari2 kira hari
tp hari2 tak ingat hari
hari2 tanya roommate hari ni hari apa
hari2 pun tanya

masa untuk pulih!
masa untuk terus gigih!
masa untuk terus berkasih!

ada juga masa untuk mengenang kenanangan2 terindah
ada juga masa untuk merenung kisah duka
ada juga masa untuk merindui tempat yg pernah dijejaki

oh pantai tg balau......tunggu!!
lalalala

Monday, January 4, 2010

hari ke-5


salam.



"cerita hati" - hafiz hamidon

semalam yang telah pergi
menghilang tanpa jejak
membawa bersama cereka
duka dan ketawa

dan kini ku mencari
kalau masih ada kesan
yang terus tersisa di dada
pantai permainan

jalanan yang panjang
bersimpang haluan
bagai pentas luahan rasa
tiada bersempadan

pada awan biru ku melakar kata2
pada langit cerah ku padam semua cerita
dengarlah mentari suara hatiku menyanyi
berterbangan jiwa merentasi pelangi

mungkinkah ada esok
untuk ku ukirkan kalimah
menjadi arca pembuktian
pengabdian cinta

gerimis menitis gugur membasahi bumi
bagai menangisi sebuah cerita hati
andai kau fahami semua hikayat pendeta
seribu tahun kau pasti bisa sedia
ke alam syurga

Sunday, January 3, 2010

hari ke-4

salam.

syukur alhamdulillah masih diberi kesempatan menghirup udara segar di bumi sintok ni...(tersiratnya.....)

bangun dgn penuh syahdu...

bangkit dgn penuh iltizam...

ujian dlm perjuangan harusku tempuh penuh redha...

banyak

sabar

lalui

hati lapang

kuat

senyum

hati syukur

dia tenang

dia tanpa gusar

itu sahaja mahuku

moga diberi kemudahan

semua kerana mahabbah warahmah

insyaALLAH

Saturday, January 2, 2010

laalalalalaaa




ni kenangan kt tepi sungai kota tinggi....sebenarnya 1st time aku lepak kt situ..n 1st time itu bersama akak aku...hehe

terima kasih akak!

hari ke-3

11:44_lib sultanah bahiyah

salam penuh rahmat. insyaALLAH

apa yg tak kena ye skrg ni...lepas satu...dua...tiga...empat...hehehe

kita akan lebih mengenali diri kita apabila kita diuji!

subhanallah....Maha Suci Allah

sabarla hati.....tenangla jiwa

semoga Allah beri kekuatan....jasmani & rohani

dalam resah aku pasrah

dalam perit aku bangkit

semua dengan izin-Nya jua! semat dlm hati...

hari ke-2

18:32_bkt kachi
salam.

pg aku kelewatan...
mula dgn sakit kepala mlm td
pg td sakit tekak
bawak ke ptg ni
rasa berdenyut semula
huhuhu

pening betul

jgn sakit!
lawan2!
utk rasai senyum manis si jantung hati...
selagi terdaya
insyaALLAH

aku cuma mahu hatinya lapang...

Friday, January 1, 2010

selamat menyambut tahun baru!

mlm td ramai yg wish 'hepi new year'. aku pun tak terlepas utk sama2 ucapkan slmt thn baru pada kwn2...insan2 tersayang..ehe

tahun baru! tahun baru Islam pun dh masuk tahun ke 1431H... masihi pun dh 2010...masa berlalu pantas sekali!

aku masih ingat gelaran cekja2010...aku pun tak tau cmne ek...nama 'cekja' ni inspirasi daripada nama akak aku masa blaja kt upsi. aku....biasala...itot aje! keh3...tp aku suka, selesa dgn nama tu. lgpun dlm kos aku ada 2 org siti hajar. so ape salahnya aku 'berundur' dgn nama lain..hehe...eceh!

cekja2010....dh masuk 2010 ni...my 1st day today!

ape pun yg berlaku...ape pun yg dtg...i have to face it nicely!

biarla tercalar...biarla terluka...biarla pedih...jgn give up ye ja!!!!

aku takdala berazam sgt...aku cuma ada plan...dan setiap plan aku tu mestila bersebab. sebab2 tu sama ada aku bgtau pd insan2 di sekeliling aku atau tidak...tak kirala yg penting aku ada sebab sendiri! biarla org tak faham...biarla org halang...tp walau mcm mana sekalipun aku tetap ambil peduli dgn pandangan org!

mudah2an tahun ni semuanya berjalan lancar....bermula bulan 1 ni...sama ada tentang diri aku atau insan2 terdekat dgn aku...

aku mcm org lain jgk..cuma mampu merancang.InsyaALLAH kita sama2 mohon pada-Nya!

apa yg penting...."sabarla hati"!

apa yg penting..."kerjasama"! :)

apa yg penting..."kasih sayang"!

apa yg penting..."mahabbah warahmah"!

bila aku kata, aku rindu....maknanya aku mmg rindu!

sirna mataku kini kian aneh...

aku ingin jadi seorang pemaaf tegar! aku juga ingin sgt diri aku dimaafi! sbb aku tau yg aku ada kalanya tak mampu jd diri aku sendiri...

teman sejatiku...(kamu tahu siapa dia)
aku cuma mahu kamu bahagia....tp aku mohon kemaafan krn aku tak bisa 'bebaskan' kamu seperti yang seharusnya! aku tau hari ni aku tewas lg...pd hari pertama thn ini.
kamu juga sudah ku nyatakan sblm ini yg kamu jgn khuatir bahawa walau bg mana sekali pun caranya aku jatuh...aku tetap akan bangkit! jika aku lupa pd kata2ku ini...tlg la ingati aku.

LIFE MUST GO ON! well n nicely....

salam kemaafan!