Tuesday, February 16, 2010

apalah hikmahnya.....

170210_13:33_221fs

......................... (tanda kelu lidah)

ceh!

hati...jgn spoil! plz

hati...kuat sikit! plz

hati...rilek ar! plz

hati...jaga hati! plz

hati...hati2! plz

hati...syg hati! plz

plz. plz. plz.

anak abah......

video

salam.

160210_16:38_221fs

abah, terima kasih

kerana mendekatkanku pada alam semulajadi

membawaku mensyukuri anugerah-Nya

membimbingku dekat pada-Nya

abah, kuhargai tiap bait yg dilafazkan

tiap perlakuan yg dipamerkan

abah....yg pergi pastinya tidak kembali

yg akan pergi pastinya tidak mengenal erti usia

abah, maaf ye utk byk perkara..!

Monday, February 15, 2010

terima kasih akak



ini masa 3 feb 2008

skrg sudah feb 2010

sudah 2 tahun masa itu berlalu

yg tinggal ialah kenangan

kenangan itu akan tetap abadi

walau apa jua keadaannya, perasaannya

terima kasih akak....atas tiap masa bersama

;)

kesian emak


syg sgt sama emak

emak cuma satu di dunia ini dan akhirat nanti

emak....ku abadikan di sini

supaya ....... emak tahu suatu masa nanti

Sunday, February 14, 2010

bekulah hati....

150210_16:32_221fs

salam.

kiranya sudah cemerlang beberapa hari ni

sudah sedaya upaya

sudah termampu

maka, apabila sesuatu yg tak diduga hadir

tabahla menerima

ingat matlamat!

hamparkan kembali niat yg murni

teguhkan jiwa

campak segala kesayuan dan yg seangkatan

wahai hati...

menitilah hari2 yg ada ini dgn hebat sekali

kehebatan itu boleh dicari

kegelisahan itu perlu dicerna

sekurang-kurangnya pamerkan yg baik

walau berbekas 'di dalam'

itukan sbg salah satu punca kekuatan

selain spt yg semua tahu

kekuatan yg hakiki itu datangnya dari Ilahi

insyaALLAH

Friday, February 12, 2010

malam2 di bangi

120110_23:17_keris mas

wahhhh....terlupa kejut!!
maaf dari bumi bangi

esok, hari yg baik...semoga kekal indah hingga ke hujungnya
insyaALLAH

harapan terbina
tenang
damai

Sunday, February 7, 2010

hari terakhir sblm cuti

080210_10:53_bpsm

seakan tak percaya........

hari terakhir sudah

semoga semuanya berlangsung dgn aman

Friday, February 5, 2010

mahu kembali ke zaman kanak2 riang

masa kecik2 dulu.....
kalau mintak pape tak dapat, nangis....ngamuk2...hahaha
tp tu semua tak beri kesan pun
tak p-k baik buruk pun
rasa nak seronok aje
kene marah kene sebat....rilek aje
merajuk tu merajuk jgk
tp berlalu mcm tu aje

ada yg aku tak boleh lupa....
hadiah pertama yg aku dapat masa sekolah rendah
penulisan terbaik tahun 3
masa tu aku dok kelas ke-3 dari 4 kelas
peh.....bangga sangat la
seronok punya seronok
sampai hari penyampaian hadiah
.....................
balik rumah....aku campak piala yg aku dpt
ape lg.....nangis dah tentula
why?
mak ngn abah tak datang
sedih weiiiii

peristiwa tu dh lama berlalu
skrg umur aku dh 24 thn
dh 15 tahun kan....
entahla....mungkin sejak tu aku dh jd 'dewasa' kot....ngeh3

sejak tu...aku dpt masuk kelas pertama
keputusan aku pun sgt bagus tiap thn
alhamdulillah
aku gembira....mak pun tak cakap byk lg
aku pun tak takut lg nak suruh abah sign report card

seronok.....zaman kanak2 yg seronok
zaman kanak2 yg menghiburkan
tanpa kesakitan
tanpa kekeliruan
tanpa amarah

semoga kita semua diberi petunjuk n hidayah-NYA

apa yg saya minat....

060210_01:33_PSB

salam.

"bila kita buat benda yg kita minat kita tak rasa susah pun malah rasa puas hati....kena ada 'jiwa' barulah boleh buat kerja dengan bagus" (sxxxxxxxx, 2010)

merenung kata2nya

apa itu 'jiwa'

'jiwa' boleh datang dan pergi

'jiwa' boleh tegar dan pudar


terima kasih...

apa itu terima kasih?

terimalah kasihku?

kasihmu kuterima?

................

emm. owah. ok.

060110_00:10_gSME

sadis
oh bintang....kenapa begini jadinya
oh bintang....mana ye silapnya
oh bintang...bagaimana harus dilalui

"ku ingin kau tahu...diriku di sini menanti dirimu"

sadis
oh alam....saksi kita
oh alam....rindu kita
oh alam....perit terasa
oh alam....alam yang indah permai

tali itu masih utuh mengikat hatiku
janjiku pada jiwa sendiri
separuh hayatku .......

maafi khilafku

Wednesday, February 3, 2010

serasa mahu

mahu menjerit
mahu menangis
mahu ribut duniaku

separuh jiwaku pergi

040210_14:54_fSME

jam 2 pg
kulihat bintang bekerlipan terang
kunyatakan pada sang bintang...."tolongla sampaikan salam rinduku"
sambil aku terfikir dan memikir
apa yg berlaku kini
mana silapnya
apa kesudahannya
tiada jawapan
kosong

tiada yang pasti
mahu saja ku bawa semunya pergi
agar kesakitannya tiada lagi
pergilah sayu
pergilah pilu
terasa hampir tewas
tiada palit senyuman yg terukir kini
tiada lagi cahaya itu
walau ku tahu
kasih yg terbina masih tinggal
namun........

maafi aku
pergilah andai itu bisa buat kamu tidak sakit lg
cukup kamu bahagia