Friday, February 5, 2010

mahu kembali ke zaman kanak2 riang

masa kecik2 dulu.....
kalau mintak pape tak dapat, nangis....ngamuk2...hahaha
tp tu semua tak beri kesan pun
tak p-k baik buruk pun
rasa nak seronok aje
kene marah kene sebat....rilek aje
merajuk tu merajuk jgk
tp berlalu mcm tu aje

ada yg aku tak boleh lupa....
hadiah pertama yg aku dapat masa sekolah rendah
penulisan terbaik tahun 3
masa tu aku dok kelas ke-3 dari 4 kelas
peh.....bangga sangat la
seronok punya seronok
sampai hari penyampaian hadiah
.....................
balik rumah....aku campak piala yg aku dpt
ape lg.....nangis dah tentula
why?
mak ngn abah tak datang
sedih weiiiii

peristiwa tu dh lama berlalu
skrg umur aku dh 24 thn
dh 15 tahun kan....
entahla....mungkin sejak tu aku dh jd 'dewasa' kot....ngeh3

sejak tu...aku dpt masuk kelas pertama
keputusan aku pun sgt bagus tiap thn
alhamdulillah
aku gembira....mak pun tak cakap byk lg
aku pun tak takut lg nak suruh abah sign report card

seronok.....zaman kanak2 yg seronok
zaman kanak2 yg menghiburkan
tanpa kesakitan
tanpa kekeliruan
tanpa amarah

semoga kita semua diberi petunjuk n hidayah-NYA

No comments:

Post a Comment